HTML

Azaz...

„A földön minden móka és játék” - Falstaff, Verdi

Ha valamit rosszul értelmeztem, és sikeresen nagy blődséget írtam, akkor kommentekben - kérlek - javítsatok ki (kulturált keretek között persze)! Köszönöm!

Utolsó kommentek

Címkék

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Két nap négyharminckettőn

2013.04.12. 14:37 432

IMG_3487kk.JPGSzabin voltam és akadt egy kis időm a huzamosabb gyakorlásra, így az utóbbi 2 napban lementem a próbaterembe, hogy kipróbáljam, milyen is a 432.

Sajnos, mivel bedöglött a szintim, ki kellett találnom valami alternatív beéneklési formát. Mivel az énekeffektem szolgáltatásai között állítható a hangolási referencia, azt 432-re állítottam (így a harmónia és a hangoló is a 432-es ABC-s hangokat fogja felajánlani). Hozzácsatoltam egy midibillentyűzetet, és a harmony-t notes-ra állítottam. Ezáltal azt érem el, hogy ha énekelek, és közben a midibillentyűn lenyomok egy hangot, a harmónia szólam azt a hangot énekelje velem. Így az utasítható harmónia segítségével énekeltem be.

Mivel sok-sok éve már, hogy 440-en énekelek, meglehetősen szokatlan volt. Főleg, hogy nem azért kell úgymond küzdenem, mert alá intonálok, hanem mert fölé. A skálázás után pedig a 432-re (azaz 32 centtel lejjebb) húzott zenei alapokra gyakoroltam. Ugyanaz a tapasztalat, néha feljebb lőttem, megszokásból. Ám egyre kevesebbszer, ahogy az idő elteltével hozzászoktam.

Azt biztosra mondhatom, hogy nem esett semmi bajom! Sőt! Tulajdonképpen nagyon jó volt! Eddig a próbákon 2-3 óránál többet nem igen bírtam, hamar elfáradtam és úgy éreztem, ha folytatom, nem teszek jót a torkomnak. De! Ezt ebben a két napban egyáltalán nem éreztem. Órákig próbáltam, és csak azért hagytam abba, mert arra eszméltem fel, hogy már este 9 óra - és ha nem lett volna más dolgom, még simán folytattam volna.

Nem tudom, ez minek volt köszönhető. Máskor is voltam már kipihent állapotban, vagy jó formában. Nem tudom 100%-ra biztosra mondani, hogy ez valóban a 432-ről híresztelt állítólagos "gyógyító mechanizmus" eredménye lenne, vagy csak placebó. Erről egyelőre nem tudok nyilatkozni. De az biztos, hogy jól esett!

Van valakinek hasonló vagy eltérő tapasztalata?

komment

Címkék: szubjektív próba ének tapasztalat 432

A bejegyzés trackback címe:

https://432hz.blog.hu/api/trackback/id/tr305217085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pog1 2013.07.30. 12:39:19

Én Segítséget szeretnék kérni.Abletont használok effektezésre,felvételekre,és billentyű témák kidolgozásához.A gitárokat le tudtuk hangolni 432-re,de a vst-k amiket használok,nem hangolhatók.A program saját hangjai közül sikerült lehangolnom az analóg hangokat egy microtuner nevü vst-vel,de ez sem a legjobb megoldás.Esetleg tudnál valamilyen javaslattal szolgálni?Köszi elöre is.

432 2013.07.30. 15:18:40

@pog1: Szia, sajna ilyesmivel még nem foglalkoztam, karaoke alaphoz a VST sávokat kimentettem wav-ba, majd Amazing Slow Downer-rel lejjebb húztam 32 centet, aztán újra wav, és azokat húztam be DAW-ba (Cubase). Ha esetleg időközben megtalálod a megoldást, kérlek oszd meg itt - ha gondolod - legyen minél több információ és segítség egy helyen a 432-es hangolást támogatók számra :)
süti beállítások módosítása