HTML

Azaz...

„A földön minden móka és játék” - Falstaff, Verdi

Ha valamit rosszul értelmeztem, és sikeresen nagy blődséget írtam, akkor kommentekben - kérlek - javítsatok ki (kulturált keretek között persze)! Köszönöm!

Utolsó kommentek

Címkék

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Komment és könyv

2013.04.17. 15:14 432

Paddy (cikk írója név + becenév alapján van 1 valós személy közös ismerősünk Facebook-on) 2013-01-17-én ezt írta hozzászólásként az egyik konteó szöveget tartalmazó oldalon:

books.jpg

üdv mindenkinek
az idézett cikket én írtam és akkoriban kezdett el érdekelni a téma. később néhány érdekes személyes tapasztalatra is szert tettem.
stúdióban dolgoztam egy metál zenekarral. kicsi helyen hetekig összezárva egy ordító gitárerősítővel. ne is próbáljátok elképzelni :) a zenekar viszont a kérésemre ezt a lemezét kísérletképpen 432 Hz-re hangolva vette fel. a stúdiós srác aki semmit nem tudott erről és akinek a feladata volt az anyag editálása (ez néha hetekig is eltart és idegölő unalmas munka általában) azt mondta hogy egyáltalán nem érezte fárasztónak sőt kifejezetten jól érezte magát közben. korábban a felvételek közben volt hogy napi 5-6 órán keresztül alig 1-2 méterre ültem a gitár erősítőtől. korábban mikor koncertekre jártam mindig probléma volt a fülzúgás a zaj hatására, már akkor is ha csak 1-2 órát voltam bent a koncerten. most kb egy hetet töltöttem el ilyen hangerősségű helyen, napi 5-6 órával és még nyoma sem volt a fülzúgásnak. az énekes a korábbi lemezek felvételeinél mindig szenvedett attól hogy nagyon gyorsan elmegy a hangja. most egyhuzamban felénekelte a lemezt magyarul és angolul is! tehát a teljes anyagot kétszer minden nehézség nélkül. más zenész barátaim akik szintén kipróbálták a 432-es hangolást, azt mondták hogy könnyebb a színpadi munka mert jobban kivehetővé válik hogy ki, mit játszik. jobban értik egymás játékát és javul a zenei kommunikáció. énektanárok azt tapasztalták hogy a tanítványaik gyorsabban és könnyebben tanulnak, jobban tudnak összpontosítani ha a tanteremben a zongora 432-re van hangolva. egy idős operaénekes pl akinek kicsit megfakult már a hangja, azután hogy áthangoltatta a zongoráját 432-re, megdöbbenve tapasztalta hogy a hangja kezd visszatérni!
ez csak pár példa. bárki akit érdekel, nyugodtan keressen rá a googleban 432 Hz-re, rengeteg linket fog találni. ezt a könyvet pedig mindenképpen ajánlom:

http://books.google.hu/books/about/Intervals_Scales_Tones_and_the_Concert_P.html?id=7qCLS8urL1UC&redir_esc=y

Hmmm... ha lesz egy kis időm, meglesem az általa linkelt anyagot...  hamarosan érkezik egy újabb okfejtegetés részemről is :)

Szólj hozzá!

Címkék: szubjektív ének zongora konteó 432

A bejegyzés trackback címe:

https://432hz.blog.hu/api/trackback/id/tr835231452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása